Paris’te metro istasyonlarına yerleştirilen bir reklam, depresyonu küçümsediği ve sadakatsizliği teşvik ettiği gerekçesiyle tepkilerin odağına yerleşti.
Evli kişiler için tasarlanmış bir flört uygulaması olan Gleeden’ın reklamında, “Antidepresanların aksine, bir sevgili sağlık sistemine hiçbir maliyet getirmez” ifadesi yer aldı.
Fransa Ulusal Katolik Aileler Derneği kampanyayı kınayarak bunun sadakatsizliği sıradanlaştırdığını ve evliliklerde yaşanan acıları küçümsediğini belirtti.
Reklam, bazı Parisliler tarafından da ruh sağlığı sorunlarını hafife aldığı gerekçesiyle eleştirildi. Metroda sergilenen afişin depresyon yaşayan kişileri suçlu hissettirebileceği ifade edildi.
Psikiyatrist Hugo Baup, sloganın yanıltıcı olduğunu belirterek, “Sağlık sistemine yük olan şey tedavi edilmeyen depresyondur. Antidepresanlar gerçekten sevgililerle kıyaslanabilir mi?” ifadelerini kullandı.
Gleeden'in farklı ülkelerden yaklaşık 13 milyon üyesi bulunuyor.