Bir zamanlar sadece güzellik meraklılarının ilgisini çeken Kore kozmetiği (K-Beauty), TikTok’un viral gücü, genç ve çeşitlenen müşteri profili ile Ulta, Sephora, Walmart ve Costco gibi dev perakendecilerin agresif genişleme stratejileri sayesinde Amerikan ana akımına tamamen girmiş durumda.
Pazar araştırma şirketi NielsenIQ’ya göre, ABD’de K-Beauty ürün satışları 2025’te 2 milyar doları aşacak. Bu rakam, geçen yıla göre yüzde 37’den fazla artış anlamına geliyor ve tek haneli büyüme kaydeden genel güzellik pazarını açık ara geride bırakıyor.
Markalar ve perakendeciler, tedarik zincirlerini zorlaştıran ticaret gerilimlerine rağmen ivmenin güçlü olduğunu belirtiyor. Neogen’in Başkan Yardımcısı Janet Kim, “Yavaşlama planımız yok, pazara daha fazla nüfuz etme fırsatı görüyoruz” dedi.
İHRACAT REKORU
Güney Kore hükümeti verilerine göre, 2025’in ilk yarısında ülke 5,5 milyar dolarlık kozmetik ihracatıyla rekor kırdı. Yıllık bazda yüzde 15’e yakın artış kaydeden Güney Kore, ABD’ye kozmetik ihracatında Fransa’yı geride bırakarak lider konuma yükseldi.
NielsenIQ’ya göre ABD’de K-Beauty’nin en büyük gelir kaynağı yüz bakım ürünleri. En hızlı büyüyen segment ise saç bakım ürünleri. Ayrıca renkli serumlar ve cilt bakım içerikli cushion kompaktlar gibi hibrit ürünler de yükselişini sürdürüyor.
NielsenIQ’nun güzellik ve kişisel bakım başkan yardımcısı Therese-Ann D’Ambrosia, “K-Beauty’nin büyümesi olağanüstü. Genel pazar tek haneli büyürken, Kore kozmetiği bambaşka bir viteste ilerliyor,” değerlendirmesinde bulundu.