Avustralya Başbakanı Anthony Albanese, yaptığı açıklamada, ülkenin çocuklar için sosyal medya yasağının mümkün olduğunca güçlü olmasını sağlamaya istekli olduğunu söyledi.

Yeni bir çalışma, bu türden ilk uygulama olan ve altı aydır yürürlükte olan önlemin gençler üzerindeki etkisinin az olduğunu ortaya koymuştu.

Hükümet, Meta'nın Instagram'ı ve Google'ın YouTube'u gibi platformların 16 yaş altı kişilere hesap vermesini yasaklayan yasayı test etmeyi planlıyor.

Albanese, Avustralya Yayın Kurumu'na (ABC) verdiği demeçte, "Yapmak istediğimiz şey, yasaların mümkün olduğunca güçlü olmasını ve yapılacak her türlü yasal itiraza dayanabilmesini sağlamak" dedi.

Albanese, ülkenin internet düzenleyicisi olan e-Güvenlik Komisyonu'nun işini yapacak kadar yetkilendirilmesinin de önemli bir odak noktası olacağını sözlerine ekledi.

Albanese, hükümetin hangi adımları atacağına dair daha fazla ayrıntı vermedi ve düzenleyici kurum da yorum yapmaktan kaçındı.

Avustralya'nın çığır açan deneyi, gençlerin zihinsel ve fiziksel sağlığıyla ilgili endişeler nedeniyle dünyanın dört bir yanındaki ülkeler tarafından yakından izleniyor ve taklit edilmeye çalışılıyor. Örneğin, İngiltere bu ay oyun ve canlı yayın platformlarını da etkileyecek şekilde daha da ileri giden kısıtlamalar planladığını duyurdu.

eGüvenlik Komisyonu ve İletişim Bakanı Anika Wells, yasağı sistematik olarak uygulamadıkları tespit edilirse en fazla 49,5 milyon Avustralya doları (34 milyon ABD doları) para cezasıyla karşı karşıya kalacak birçok platforma karşı yasal işlem başlatmaya hazırlandıklarını söyledi.

Reddit, yasağın Yüksek Mahkeme'de temyizini başlatmıştı ve dava henüz ön duruşmalarda.

Avustralya'nın yasağı geçen Aralık ayında yürürlüğe girdiğinde, milyonlarca hesabın kapatıldığına dair ilk raporlar vardı, ancak ebeveynler ve yapılan çalışmalar, gençlerin sosyal medya kullanımının çok az değiştiğini gösterdi.

Bu hafta British Medical Journal'da yayınlanan bir makale, 408 ergen üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, 12 ila 15 yaş arası Avustralyalıların %85'inin yasağın yürürlüğe girmesinden üç ay sonra hala sosyal medya kullandığını ortaya çıkardı.

Makalede, reşit olmayan kullanıcıların üçte ikisinin, yaşlarını 16'dan büyük olarak beyan ederek veya platformun 16 yaşından büyük olarak kabul ettiği bir özçekim paylaşarak çevrimiçi kaldığı belirtildi.

Araştırmada, "Yasağın amacı sosyal medya platformlarına erişimi geciktirmek ve çevrimiçi zararların potansiyelini azaltmak olsa da, ergenler tarafından bildirilen sosyal medya kullanımında anında önemli bir azalma olduğuna dair çok az kanıt bulundu" denildi.