Goldman Sachs CEO’su David Solomon, yapay zekânın finans sektörünü dönüştürürken istihdamı daraltmayacağını, aksine bankanın önümüzdeki on yılda daha fazla kişiye iş imkânı sağlayacağını söyledi.

İtalya’da Bloomberg muhabiri Tom Mackenzie’ye konuşan Solomon, “Yapay zekâ araçlarıyla artık çok daha hızlı analiz yapabiliyoruz" dedi.

Solomon’a göre yapay zekâ, rutin işlerin otomasyonunu sağlayarak çalışanların müşterilerle daha fazla zaman geçirmesine ve yeni iş alanlarına odaklanmasına imkân tanıyacak; bu da uzun vadede bankanın daha geniş bir müşteri kitlesine hizmet verebilmesiyle birlikte istihdamı artıracak.

Solomon, Goldman Sachs’ın bu yıl 6 milyar dolar teknoloji harcaması yaptığını, bunun “8 milyar dolar olmasını isterdim” sözleriyle ifade etti. CEO, teknolojinin “akıllı, yetenekli ve motive çalışanlara daha iyi bilgiye erişim ve gelişmiş analiz imkânı sunduğunu” vurguladı.

YAPAY ZEKÂ BANKACILARIN KAPASİTESİNİ GENİŞLETECEK

Goldman Sachs şu anda yaklaşık 46 bin kişiyi istihdam ediyor. Bunların 12 bini yazılım geliştirici.

Solomon’a göre, yapay zekâ özellikle yazılım geliştirme süreçlerinde verimliliği artıracak.

Solomon, “Artık bir iyi yazılımcı 10-20 kişinin birkaç günde yapacağı işi tek başına yapabiliyor" dedi.

“KAZANANLAR VE KAYBEDENLER OLACAK”

Solomon, yapay zekâ piyasasında bir “balon” olup olmadığı sorusuna net yanıt vermekten kaçındı ancak şu değerlendirmeyi yaptı:

“Bu filmin sonunda kazananlar da olacak, kaybedenler de. Bazı yatırımlar yüksek getiri sağlayacak, bazılarıysa hiçbir sonuç vermeyecek. İnsanlar heyecanlandığında riskin sadece iyi tarafını görmeye meyilli olur.”

Goldman Sachs, bu yaz tüm çalışanlarına açık dahili bir yapay zekâ asistanı da kullanıma sunmuştu.