Alphabet Inc. bünyesindeki Google, kullanıcıların yemek tarifi içeriklerini arama sonuçlarında siteye girmeden ön izleyebilmesini sağlayan hızlı tarif görünümü özelliğinin testlerini sonlandırdı.
Özellik, kullanıcıların tarife ilgi duyup duymayacaklarını anlamalarına yardımcı olmak amacıyla tasarlanmıştı. Ancak pek çok içerik üreticisi ve yemek bloggerı, bu özelliğin ziyaretçi trafiğini düşürerek reklam gelirlerini baltalayacağını savunuyordu.
Google, yaptığı açıklamada, “Aramada insanlara faydalı bilgileri bulmalarını kolaylaştırmak için sürekli olarak yeni yollar deniyoruz. Bu deneylerden elde edilen veriler, gelecekteki geliştirme süreçlerine ışık tutuyor” ifadelerini kullandı.
YAPAY ZEKA TARTIŞMALARI VE İÇERİK KORUMASI
Google’ın bu adımı, yapay zekanın interneti yeniden şekillendirdiği bir dönemde arama motorları ile yayıncılar arasındaki ilişki şartlarının yeniden gözden geçirilmesi gerektiğine dair tartışmaların arttığı bir döneme denk geldi.
Cloudflare Inc., geçtiğimiz günlerde içerik üreticilerinin yapay zeka hizmetlerinden tarama başına ücret alabilmesini sağlayacak programını duyurdu. Proteus Strategies kurucularından Derek Slater, sitelerin “Arama motoruna izin veriyorum ama yapay zeka eğitimine izin vermiyorum” diyebilmesi için standartların henüz oturmadığını belirtti.
GELİR KAYBINA KARŞI ÇIKAN İÇERİK ÜRETİCİLERİ
Hızlı tarif görünümü testine katılan içerik üreticileri Google’dan doğrudan ödeme alıyordu ancak bu ödemeler, reklam gelirlerindeki düşüşü telafi etmekten uzaktı. Raptive medya şirketinin baş büyüme sorumlusu Marc McCollum, tam uygulamaya geçilmesi durumunda tarif bloglarının trafiklerinin yarı yarıya düşebileceğini ifade etti.
Test programının duyulmasının ardından içerik üreticilerinden itirazlar yükseldi. Passports and Grub blogunun yazarı Tomiko Harvey, Mayıs ayında düzenlenen Google içerik üreticileri zirvesinde endişelerini dile getirdiğini belirtti. Harvey, “Google’ın bu kararından dolayı umutluyum. Quick View Recipe özelliğinin iptal edilmesi, içerik üreticilerinin geri bildirimlerinin dikkate alındığının nadir ama memnuniyet verici bir göstergesi” dedi.
Google’ın kararı, içerik üreticileri için bir rahatlama yaratsa da, yemek tarifleri gibi canlı bir internet alanında şirketin yeni denemelerinden tamamen vazgeçmeyeceğinin sinyalini veriyor. Pek çok yemek bloggerı, Google aramalarında üst sıralara çıkabilmek için tariflerine uzun giriş yazıları ekliyor ve bu durum okuyucular arasında rahatsızlık yaratıyor.
Google, internet taramalarında tariflerin temel oran ve yöntemlerini öğrenerek bunları kendi yanıt sistemlerine entegre edebiliyor. Slater, “Tarifler tanım gereği birer bilgi ve bilgiler telif hakkına tabi değildir. Google için her zaman kullanıcıya doğrudan istediğini verme ile kullanıcıyı başka bir siteye yönlendirme arasında bir denge olacaktır” ifadelerini kullandı.