Yapay zekanın reklamcılıktaki rolü bir yıl içinde deneysel bir fikir olmaktan çıkıp temel bir dönüşüm aracına dönüştü. Geçtiğimiz yıl Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde reklamcıların “yapay zekayla neler yapılabilir?” sorusunu tartıştığını hatırlatan Google yöneticisi Vidhya Srinivasan, bu yıl Güney Fransa’da düzenlenen etkinlikte artık bu sorunun çoktan geride kaldığını belirtiyor: “Bugün yapay zeka reklamcılığın her alanını dönüştürüyor.”
Google’da reklamcılık ve ticaretten sorumlu başkan yardımcısı ve genel müdür olan Srinivasan, Google Arama, Haritalar, YouTube ve diğer birçok platformdaki reklam ürünlerinin yanı sıra Google Shopping’i de kapsayan devasa bir portföyü yönetiyor. Fortune'da yer alan habere göre, bu ürünler sadece 2025’in ilk çeyreğinde 66,9 milyar dolarlık gelir sağladı.
REKLAMDA KİŞİSELLEŞTİRMEYİ YAPAY ZEKA SAĞLIYOR
2024 başında portföyüne ticareti de dahil eden Srinivasan, tüketici beklentilerinin giderek daha kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimlerine yöneldiğini vurguluyor. Aynı şekilde markalar da doğru kitleye, doğru zamanda, doğru mesajla ulaşmak için yapay zekadan faydalanıyor.
“Her zaman doğru kişiye doğru anda doğru reklamı göstermeyi hedefledik. Şimdi ise yapay zeka sayesinde, o anda kişiye özel, ideal reklam içeriği oluşturmak mümkün. Bu, oyunun kurallarını değiştiriyor” diyen Srinivasan, yapay zekanın reklam yaratımında anlık üretim yeteneği sayesinde tüm süreci baştan şekillendirdiğini ifade ediyor.
ALGI DEĞİL, ARTIK GERÇEK BİR DÖNÜŞÜM
Yapay zeka yalnızca reklam içeriğini değil, alışveriş deneyimini de yeniden tanımlıyor. Artık bir kullanıcı, aradığı kıyafeti kelimelerle tarif edebiliyor, yapay zeka bu tarife uygun bir ürün görseli oluşturuyor ve ardından benzer gerçek ürünleri satın alabileceği bir alışveriş deneyimi sunuluyor.
Srinivasan “Artık kullanıcıların yolculuğu tamamen öngörülemez hale geldi. Kullanıcılar her alanda çok daha ilgili, kişiselleştirilmiş ve sürükleyici bir deneyim bekliyor” diyor.
REKLAM DÜNYASINDA ENDİŞELER SÜRÜYOR
Geçtiğimiz yıl Adweek tarafından “reklamcılıktaki en zorlu işe sahip kişi” olarak tanımlanan Srinivasan, hem arama motorlarının değişen kullanıcı alışkanlıklarıyla karşı karşıya olduğunu hem de yaratıcı sektörlerde yapay zekanın geleceğe dair kaygılara yol açtığını kabul ediyor. Özellikle ChatGPT gibi yapay zeka araçlarının bilgiye erişimde Google’a alternatif olmaya başlaması, reklam dünyasında yeni dinamikleri beraberinde getiriyor.
Amazon Web Services (AWS) geçmişiyle dikkat çeken Srinivasan, bu zorluklara hazırlıklı olduğunu söylüyor. 2012’de AWS’de çalışmaya başladığında, bulut tabanlı veri ambarını herkesin şüpheyle karşıladığını ama bugün bunun kaçınılmaz bir dönüşüm haline geldiğini hatırlatıyor.