Hizbullah lideri Naim Kasım, Washington'da imzalanan İsrail-Lübnan çerçeve anlaşmasının geçersiz olduğunu belirterek, anlaşmayı "aşağılayıcı" ve "egemenliğin teslimi" olarak değerlendirdi.

Kasım yayımladığı açıklamada, söz konusu anlaşmanın yerine İran ile ABD arasında imzalanan mutabakatın esas alınması gerektiğini söyledi.

Hizbullah lideri ayrıca, İsrail'in güney Lübnan'dan çekilmesinin örgütün silahsızlandırılması şartına bağlanmasının "kırmızı çizgilerini" aştığını ifade etti.

Lübnan’da Hizbullah destekçileri de, İsrail ile varılan çerçeve anlaşmasını protesto etmek amacıyla dün gece başkent Beyrut'ta bir yolu ulaşıma kapattı.

ABD'nin başkenti Washington'da dün, İsrail ile Lübnan arasında yürütülen doğrudan müzakerelerin 5. tur görüşmelerinin ardından taraflar arasında çerçeve anlaşması imzalanmıştı.

Lübnan Cumhurbaşkanı Joseph Avn, imzalanan çerçeve anlaşmasının, ülkenin egemenliğini tüm topraklarında yeniden tesis etme yolunda "ilk adım" olduğunu belirtmişti.

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu da yayımladığı görüntülü mesajda, Hizbullah silahsızlandırılmadığı ve İsrail'e yönelik tehdit sürdüğü sürece "güvenlik kuşağından çekilmeyeceklerini" ifade etmişti.