Venedik’te yerel halk, sosyal medya fenomenlerinin şehrin sakinlerine özel uygun fiyatlı gondol feribotlarını milyonlarca turiste tanıtmasından dolayı isyan ediyor.
Turistlerin akın ettiği bu “gizli ulaşım yolu”, kentte günlük yaşamı olumsuz etkiliyor.
Venedik’in ana su yolu olan Büyük Kanal’daki dört geçiş noktasında uzun kuyruklar oluşmaya başladı. Normalde yerel halkın sadece 70 cent ödeyerek kullandığı traghetti adlı büyük gondol feribotları, turistler için 2 euroya mal oluyor. Bu da, normalde 80 euroya mal olan geleneksel 30 dakikalık gondol turuna kıyasla oldukça ucuz bir alternatif sunuyor.
Sosyal medya fenomenleri, bu feribotları hem ucuz hem de “selfie çekmek için ideal” olarak tanıtarak turist akınını artırdı. Instagram ve YouTube gibi platformlarda fenomenler, bu kısa yolculuğu hem deneyim hem de sosyal medya içeriği açısından cazip gösteriyor.
Venedikli sanatçı Andrea Morucchio, "Turistler az para verip gondola binmek istiyor. Fenomenler sayesinde bu feribotlar bir trende dönüştü, olan yine yerel halka oluyor" dedi.
HALK KUYRUKTA BEKLİYOR
Telefonlarıyla görüntü çeken turistlerin arasında alışveriş poşetleriyle sıra bekleyen Venedikliler, kentin tarihi merkezinde (centro storico) yaşamayı artık daha da güç buluyor.
Şehrin merkezindeki nüfus şu anda sadece yaklaşık 50 bin kişi civarında.
Venedik Turizm Meclis Üyesi Simone Venturini, The Times’a yaptığı açıklamada, turistler için 2 euroluk ücretin artırılmasının değerlendirildiğini belirtti. Elde edilecek gelirle Büyük Kanal’a iki yeni feribot geçiş noktası açılabileceğini söyledi.
Venturini, “Turistler bu hizmeti klasik gondol turunun ucuz alternatifi olarak kullanıyor. Bu nedenle fiyat artışı makul olur” dedi.