DİLAN KUTLU / NEFES

Ankara’da bir grup lise öğrencisinin öğretmenlerini zorbaladığı görüntüler Türkiye’yi ayağa kaldırdı. Cep telefonu kamerasına yansıyan görüntülerde bazı öğrenciler öğretmenin önce etrafını sarıyor, kıyafetiyle oynuyor ardından masasını sallıyor ve öğretmeni elleriyle itiyor. Öğretmenleriyle alay eden öğrencilerden bazıları da o anları da kameraya alıyor. Videoda öğretmenin sınıfı sakinleştirmeye çalıştığı, ancak öğrencilerin ısrarla alaycı tavırlarını sürdürdüğü görülüyor. Sınıftaki diğer öğrenciler de bu duruma tepki göstermiyor hatta bazıları öğretmenlerinin bu haline gülüyor. Görüntülerin sosyal medyaya kısa sürede yayılmasının ardından art arda tepkiler geldi. Vatandaşlar “Bunlar nasıl öğrenci” yorumları yaptı. Olayın ardından okul yönetiminin öğrenciler hakkında idari soruşturma başlattığı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın da inceleme için harekete geçtiği öğrenildi.

Lise öğrencilerinden öğretmene zorbalık - Resim : 1

EĞİTİMCİLER UYARDI:

Bu şiddet toplumsal bir alarmdır

Eğitim-İş Sendikası Genel Başkanı Kadem Özbay, NEFES’e yaptığı değerlendirmede yaşananların “Toplumsal bir alarm” olduğuna dikkati çekti. Özbay, görüntülerin yalnızca birkaç öğrencinin davranışı olarak görülemeyeceğini belirterek şunları söyledi: “Öğrencilerin öğretmenlerini sözlü ve fiziksel zorbalığa maruz bırakması, bunun bir oyunmuş gibi görülmesi ve sınıfın genelinin olaya tepki göstermemesi toplumsal olarak ne kadar tehlikeli bir eşiğin aşıldığını göstermektedir. Bu tablo münferit değildir. AKP iktidarının yıllardır öğretmeni itibarsızlaştıran ve eğitimi çürüten politikalarının sonucudur. Ankara’daki son olay, sadece o öğretmenin değil; bütün bir eğitim sisteminin çığlığıdır. Okullar güvenli olmalı.”

Cezalandırmak çözüm değil

Eğitimci Özgür Bozdoğan da görüntülerin eğitimin geldiği noktayı gösteren acı bir tablo olduğunu belirtti. Bozdoğan, olayın yalnızca öğrenci disiplinsizliği olarak görülmesinin çözüm üretmeyeceğini belirterek şunları söyledi: “Çözümü cezaya indirgemek eksik olacaktır. Elbette gerekli işlemler yapılmalıdır ancak bununla yetinilemez. Bu, eğitim politikalarının bir sonucudur. Sonuçları görünmez kılmak yerine nedenleri ortadan kaldırmaya odaklanılmalıdır.”