Manchester City, saha dışında da oyun kurmaya devam ediyor. Kulüp, Alman spor giyim devi Puma ile yaptığı yeni sponsorluk anlaşmasıyla yalnızca Premier Lig’in değil, futbol dünyasının ekonomik dengelerini değiştirecek bir adım attı. 10 yıllık sözleşmenin bedeli: tam 1 milyar sterlin.
Adidas’ın 2023 yılında Manchester United ile yaptığı ve yılda 90 milyon sterlin kazandıran anlaşma artık geçmişte kaldı.
Yeni City-Puma anlaşması, sezon başına 100 milyon sterlin ile Premier Lig tarihinde şimdiye kadar imzalanan en büyük sponsorluk sözleşmesi oldu.
Bu rakam, City’nin 2019’da yine Puma ile yaptığı ve yıllık 65 milyon sterlin getiren önceki anlaşmadan ciddi şekilde yüksek.
BAŞARI SAHADA VE KASADA
Geride kalan sezon her ne kadar hayal kırıklıklarıyla dolu olsa da Manchester City, son yıllardaki sportif başarısını finansal anlamda da taçlandırmış durumda.
2023 yılında kulüp tarihinin ilk üçlemesini kazanan ve son beş sezonda dört kez Premier Lig şampiyonluğu yaşayan City, artık gelirlerde de ezeli rakibini geride bırakıyor.
30 Haziran 2024’te açıklanan bilanço da bu durumu kanıtlar nitelikte. Kulüp, Premier Lig rekoru olan 715 milyon sterlinlik ciroya ulaşırken, ticari gelirleri de 344.7 milyon sterline çıkarak yeni bir zirve gördü.
City Football Group CEO’su Ferran Soriano, anlaşmanın ardından yaptığı açıklamada, “Kendimizi zorlamak ve beklentilerin ötesine geçmek amacıyla Puma ile güçlerimizi birleştirdik. Tüm dünyadan taraftarların katılımıyla birçok tarihi anı birlikte yaşadık. Bugünkü yenileme ve uzatma, ilişkimizi pekiştiriyor ve onu daha da parlak bir geleceğe taşıyor” dedi.