Market zincirlerinin şube sayısı, mart sonu itibarıyla geçen yıl aynı döneme göre yüzde 4 artışla 55 bin 735'e ulaşırken; büyüme hızının ilk çeyrekte yavaşladığı gözlendi.
Sektörel araştırma şirketi Ortakalan tarafından hazırlanan rapora göre, yılın ilk üç ayında market zincirlerinin Türkiye genelinde şube artışı binde 1 oranıyla sınırlı kaldı.
Rapora göre, şube sayısı en az 5 ve üzerinde olan ulusal, yerel ve indirim market zincirlerinin sene başında 55 bin 665 olan toplam mağaza sayısı Mart sonu itibarıyla binde 1 artışla 55 bin 735'e yükseldi. Yılın ilk çeyreğinde toplam mağaza artışı ise 70 olarak ölçüldü.
31 Aralık 2023 – 31 Mart 2024’ü kapsayan geçen yılın ilk çeyrek verilerinde ise market zincirlerinin toplam mağaza sayısı yüzde 2 artışla 53 bin 287’ye yükselmiş; toplam mağaza artışı ise 1038 olmuştu.
Ortakalan Market Araştırmaları’nın son bir yıldaki verilerine göre ise, market zincirlerinin 31 Mart 2024’te 53 bin 287 olan toplam mağaza sayısı yüzde 4 artışla 55 bin 735'e yükseldi. Son bir yılda toplam mağaza artışı ise 2 bin 448 olarak ölçüldü.
31 Mart 2023 – 31 Mart 2024 aralığında önceki bir yıllık verilerde ise toplam mağaza sayısı yüzde 9 artmış; toplam mağaza artışı da 4 bin 485 olmuştu.