McDonald's, Covid pandemisinin zirve yaptığı dönemden bu yana ABD satışlarında en büyük düşüşü yaşadı.

ABD'deki McDonald's şubelerinin satış geliri 2025'in ilk üç ayında bir önceki yıla kıyasla yüzde 3,6 düştü.

McDonald's'ın ilk çeyrek geliri yüzde 3 düşüşle 5,95 milyar dolara geriledi ve analistlerin 6 milyar dolarlık tahmininin altında kaldı.

Böylece Minecraft filmiyle yapılan pazarlamaya ve fiyat kampanyalarına rağmen, ABD'li müşteriler bu yılın ilk üç ayında McDonald's'ı geçen yıla göre daha az ziyaret etmiş oldu.

Bu rakam ayrıca, pandemi kısıtlamalarının yürürlükte olduğu Haziran 2020'nin sonuna kadarki üç aydan bu yana ABD'deki benzer satışlardaki en sert düşüş oldu.

ABD EKONOMİSİNDEKİ BELİRSİZLİKLER ETKİLİ

Şirkete göre bu düşüşe insanların ABD ekonomisine ilişkin endişelerinden kaynaklı talep düşüşü neden oldu. Şirketin CEO'su Chris Kempczinski müşterilerin “belirsizlikle boğuştuğunu” söyledi. Mc Donald's bir önceki çeyrekte de koli basili salgınının yarattığı sorunlarla mücadele etmek zorunda kalmıştı.

McDonald's'ın rakipleri de benzer düşüşler bildirdi. Taco Bell, KFC ve Pizza Hut markalarının sahibi Yum Brands, ABD'deki aynı mağaza satışlarının ilk çeyrekte yüzde 2 düştüğünü söyledi.

Öte yandan ilk çeyrekte şirketin Japonya, Avustralya ve Orta Doğu'da satışları arttı.