Japonya'nın mühendislik harikası olarak tanınan Kansai Uluslararası Havalimanı, bir zamanlar övgüyle anılırken bugün denize batmasıyla gündemde.
1994 yılında Osaka Körfezi’ne inşa edilen yapay adalar üzerine kurulan havalimanı, hem şehir içi kalabalığı azaltmak için, hem de Osaka’daki eski havalimanına çözüm olarak tasarlanmıştı.
Ancak yapıldığı zeminin yumuşak alüvyon kilinden oluşması, bu dev yapının çökmeye başlamasına neden oldu.
ZEMİN GÜÇLENDİRİLDİ
Başlangıçta, zeminin 50 yıl içinde yaklaşık 4 metre çökmesi öngörülüyordu. Ancak Kansai, bugüne kadar yaklaşık 13 metre çöktü. Üstelik bu sürecin büyük bölümü ilk yıllarda gerçekleşti. 1990'da, inşaatın henüz üçüncü yılında yapı 8 metre çökmüştü.
Mühendisler, bu durumu önlemek için zemine 2,2 milyon dikey kum borusu yerleştirip fazla nemin çekilmesini sağlamaya çalıştı. Deniz duvarı yükseltildi, zemin güçlendirildi ve sadece bu işlemler için milyarlarca lira yatırım yapıldı.
Bu mühendislik önlemleri sayesinde çökme hızı düşürüldü. Ancak uzmanlar, bu hızla devam ederse 2056 yılında havalimanının bazı bölümlerinin denizin altında kalacağı uyarısı yapıyor.
Kansai, 2024 yılında “Dünyanın Bagaj Yönetimi En İyi Havalimanı” seçildi. Son 10 yılda tek bir bagaj kaybı bile yaşanmadığı kayıtlara geçti. 2024’te 25,9 milyon yolcu ağırlayan havalimanı, pandemi öncesi rakamlarına oldukça yaklaşmış durumda.mücadele ise henüz kazanılmış değil.