Dünyanın önde gelen dijital yayın platformu Netflix, beş yıllık büyük hedefini açıkladı: 1 trilyon dolarlık piyasa değeri. Wall Street Journal’ın haberine göre, şirket 2023 yılında elde ettiği 39 milyar dolarlık geliri 2030’a kadar iki katına çıkarmayı, faaliyet kârını ise üç kat artırarak 30 milyar dolara ulaştırmayı amaçlıyor. Bu agresif büyüme planı kapsamında, reklam gelirlerinin de 9 milyar dolara yükseltilmesi hedefleniyor.

REKLAM PAKETİ BÜYÜYOR

Netflix’in 2022’de kullanıma sunduğu reklam destekli abonelik paketi ABD’de hızla yaygınlaşıyor. Antenna verilerine göre, Şubat 2025 itibarıyla ABD'deki yeni aboneliklerin yüzde 43’ü reklam destekli paketten geldi. Bu oran bir önceki ay yüzde 40’tı.

Şirket, bu büyümeyi desteklemek adına Haziran ayından itibaren Microsoft’tan ayrılarak kendi geliştirdiği reklam teknolojisini kullanmaya başlayacak. Netflix, bu değişimi 14 Mayıs’ta New York'taki Perelman Sanat Merkezi’nde gerçekleştireceği büyük reklam sunumunda duyuracak.

410 MİLYON ABONE HEDEFİ

Netflix, son çeyrekte 18,9 milyon yeni abone kazanarak dünya genelindeki toplam abone sayısını 300 milyonun üzerine çıkardı. Bank of America’nın tahminlerine göre şirket, 2030’a kadar bu sayıyı 410 milyona taşımayı hedefliyor. Özellikle Hindistan ve Brezilya gibi internet kullanımının yaygın olduğu ülkeler bu büyümenin lokomotifi olacak.

YÜKSEK GERİ DÖNÜŞ ORANI

Araştırma şirketi Antenna’nın verilerine göre, 2023 yılında aboneliğini iptal eden kullanıcıların yüzde 50’si altı ay içinde yeniden platforma döndü. Bu oran bir yıl içinde yüzde 61’e kadar çıktı. Netflix yöneticileri, bu geri dönüş oranlarının platformun kullanıcı sadakatini yansıttığını belirtiyor.

Netflix yöneticileri, olası bir küresel durgunluğun platformu fazla etkilemeyeceği görüşünde. İnsanların ekonomik belirsizlik dönemlerinde dışarıda eğlenmek yerine evde içerik tüketmeye yönelmesi, Netflix gibi platformları göreceli olarak daha avantajlı konuma taşıyor.

Bank of America analisti Jessica Reif Ehrlich de şirketin hedefleri için “abonelik artışı ve daha fazla gelir fırsatıyla büyümeye açık bir yol” yorumunu yaptı.

Hisseleri haftanın başında yaklaşık yüzde 15 oranında artan Netflix, konuya ilişkin basın açıklaması yapmazken, yatırımcıların şirketin yeni hedeflerine olan güveni şimdiden hisselere yansımış durumda.