Starbucks, ABD’deki kahve üretim tesislerinde üretim günlerini yedi günden beş güne düşürme kararı aldı. Ocak ayında yürürlüğe girecek uygulama, Georgia, Güney Carolina, Pensilvanya, Nevada ve Washington eyaletlerinde bulunan beş tesisi kapsıyor.

Günde 24 saat çalışan bu tesisler, hem Starbucks mağazaları hem de marketlerde satılan paketli kahveler için üretim yapıyor. Şirketin, mevcut talebi karşılamak için artık haftada yedi gün çalışmaya ihtiyaç duymadığı ifade ediliyor.

MALİYET KISMA VE YATIRIM PLANI

Starbucks, altı çeyrektir süren satış düşüşünü tersine çevirmek için mağazalarını yenilemeye ve müşteri deneyimini iyileştirmeye odaklanıyor. CEO Brian Niccol, daha fazla müşteriyi çekmek için mağazalara yeni dekor, ek oturma alanları ve prizler eklerken; menüde de değişiklikler yapılıyor.

Şirket ayrıca sipariş bekleme sürelerini azaltmayı ve hizmet kalitesini artırmayı hedefliyor. Bu kapsamda 500 milyon dolarlık yatırım planı kapsamında mağazalara ek personel alımı yapılması öngörülüyor.

CFO Cathy Smith, bu yatırımların finansmanı için maliyetlerin sıkı şekilde kontrol edilmesi gerektiğini belirterek, yöneticilerden harcamaları kısmalarını istedi. Ayrıca 6 milyon dolarlık hisse senedi primlerinin yalnızca işletme giderleri azaltıldığında ödeneceği açıklandı.

ÜRETİM AĞI VE KÜRESEL FAALİYETLER

Starbucks, yıllık raporuna göre kahve tedarikinin büyük bölümünü, kavurma, paketleme ve dağıtım süreçlerini kendi bünyesinde yürütüyor. Örneğin Georgia’daki Augusta tesisi, dünya genelinde kullanılan Frappuccino tozunun neredeyse tamamını ve Starbucks’ın “blonde espresso” kahvesinin büyük bölümünü üretiyor.

Şirketin ABD dışındaki üretim ağında Hollanda, Hindistan ve Çin’de de kavurma ve dağıtım tesisleri bulunuyor. Starbucks, her yıl dünyanın kahve üretiminin yaklaşık yüzde 3’ünü satın alarak 41 binden fazla mağazasına ve ortak işletmelerine tedarik sağlıyor.

Nestlé ise Starbucks markalı paketli kahveleri perakende satış noktalarında lisansla satıyor ve bazı ürünlerin kavrulup paketlenmesinden sorumlu.

ZORLU PAZAR KOŞULLARI

Starbucks, Eylül 2024 itibarıyla ABD’de 211 bin kişiyi istihdam ediyor. Çalışanların yüzde 95’inden fazlası mağazalarda görev yaparken, kalanlar ofis, üretim ve dağıtım operasyonlarında bulunuyor.

Şirket, bu yılın başlarında yaklaşık bin 100 ofis çalışanını işten çıkarmış ancak mağazalar ve üretim tesisleri bu kesintilerden etkilenmemişti.

Analistler, mevcut çeyrekte satışlarda hafif bir toparlanma beklese de tüketici güvenindeki dalgalanmalar, ticaret politikalarındaki belirsizlikler ve zayıflayan istihdam artışı sektör için zorluk yaratmaya devam ediyor.