Gençlere yönelik anket şirketi Generation Lab, Verb.AI denen yeni bir girişim başlattı. Bu girişime göre gençler, söz konusu uygulamanın tüm dijital hareketlerini takip etmelerine izin vermeleri gerekiyor.
Pazar araştırması için yapılan bu takip, gençlerin internette baktıkları her şeyi kapsıyor.
Generation Lab CEO'su Cyrus Beschloss, Axios'a verdiği demeçte "Şirketlerin insanların verilerini onlara adilane bir ödeme yapmadan aldıklarını düşünüyoruz. Bizce internet kullanıcıları hangi verilerini verdiklerini bilmeli ve karşılığında aldıkları şeyden memnun olabilmeli" dedi.
AYDA EN AZ 50 DOLAR KAZANIYORLAR
Beschloss'a göre burada internet kullanıcılarının memnun olacağı karşılık "nakit para."
Axios'a göre uygulama dijital hareketliliğe bağlı olarak ayda 50 dolar ve üstünde (1942 lira) ödeme alabiliyor. Tek yapmaları gerekense dijital aktivitelerini izleyecek uygulamayı indirmek.
Bu takip aracı, kullanıcının "dijital ikizini" çıkararak siyasi partilerden girişimcilere pek çok müşterinin sorularını yanıtlıyor.
Şirket yeni girişimi şöyle ifade ediyor: "Yıllardır pazar araştırmaları doktorun hastasına semptomlarını sormasından ibaretti. VERB ise MR cihazı."
Z KUŞAĞI VERİLERİNİ SATMAKTAN RAHATSIZ DEĞİL
Z kuşağı ise verilerini satmaktan çok şikayetçi görünmüyor. eMarketer'a göre Z kuşağının yüzde 88'i sosyal medya şirketleriyle kişisel bilgilerini paylaşmaya açık. Daha eski kuşaklardaysa bu oran yüzde 20 daha düşük.
Talker Research araştırmasına göre Z kuşağı ayrıca diğer yaş gruplarından çok daha fazla içerik üretiyor: Bu da günde neredeyse yedi saate tekabül ediyor. Bazılarının ise günde 15 saatin üstünde sosyal medyada dolaştığı belirtiliyor.
Araştırmacılara göre Z kuşağının pek çok ferdi dijital yayın platformlarına ayda yaklaşık 97.7 dolar ödüyor.
Yıldız Tilbe'den yıllar sonra gelen şaşkınlık: “Öldüğünü bugün öğrendim”Magazin