Yer etkisinden faydalanarak su yüzeyinin birkaç metre üzerinde uçabilen ekranoplanlar, gemilerden çok daha hızlı, uçaklardan daha verimli ve radarın altında hareket ettikleri için tespit edilmesi güç araçlar olmalarıyla öne çıkıyor.
Sovyetler Birliği, “Hazar Canavarı” (KM) ve “Lun” ile ekranoplan teknolojisinde öncü rol oynasa da Soğuk Savaş'ın bitişiyle ekranoplan projeleri rafa kalkmıştı.
Ancak Çin'in sosyal medya platformlarında kısa süre önce dolaşıma giren gri kamuflajlı ve dört motorlu devasa ekranoplan, bu teknolojinin geri döndüğünün habercisi oldu.
İŞTE FOTOĞRAFTAN GÖZE ÇARPAN DETAYLAR
Naval News'de yer alan haberde ekranoplanın T kuyruğu olduğu ve kanat üzerinde dört turbofan motoru olduğu belirtiliyor. Nozulları yere doğru açılı olan uçağın ikinci bir egzoz girişi olabileceği ancak fotoğraf açısından bunun tam olarak anlaşılamadığı da ifade ediliyor.
Aracın adı, modeli ve üreticisi bilinmiyor ancak son 30 yılın en büyük, fiilen üretilmiş ekranoplanı olduğu vurgulanıyor.
İKİ SENARYO VAR
Naval News, bu ekranoplanların hava yastıklı taşıtların rolünü tamamlayarak komando ve zırhlıları süratle kıyıya çıkarabileceğini ve özellikle Tayvan'ı işgal senaryosunda "ilk dalga şoku" yaratabileceğini belirtiyor.
Öte yandan ekranoplanların Çin'in test ettiği insansız kargo uçaklarıyla paralel olarak uzak adalara hızlı ikmal platformu sağlayabileceği düşünülüyor.

Bununla birlikte görünürlüğünü düşüren gri rengi ve dört motorlu olması nedeniyle ekranoplanların sivil kullanımdan ziyade askeri amaçlı kullanılacağı tahmin ediliyor.
ÇİN ARACIN SORUNLARINI ÇÖZEBİLDİ Mİ?
Sovyetler'in çöküşünden bu yana dev ekranoplanlar hiç üretilmediği için Çin bu teknolojiyi dirilterek yeni bir deniz-hava gücü paradigması yaratabilir.
Ancak yüksek yakıt tüketimi ve dalgalı deniz performansı teknik açıdan soru işaretleri doğuruyor. Çin'in bu sorunları çözecek yenilikler getirip getirmediği henüz bilinmiyor.
100 milyondan fazla üyesi olan partiDünya