Son dönemde zor günler geçiren Alman spor giyim markası Puma, yeni CEO’su Arthur Hoeld yönetiminde başlattığı yeniden yapılanma kapsamında ofis çalışanlarının sekizde birini işten çıkaracağını açıkladı.
Şirket, 2026 sonuna kadar 900 pozisyonun kapatılacağını duyurdu. Bu adım, Puma’yı 2027’ye kadar yeniden büyüme patikasına sokmayı hedefleyen dönüşüm planının parçası. Puma, 2024 sonunda 22bin 200 kişiyi istihdam ediyordu ve bu yıl 500 kişiyi işten çıkarmıştı.
İLK ÜÇE SOKMAK İSTİYOR
Hoeld, temmuzda devraldığı görevdeki önceliğini Puma’yı yeniden “küresel ilk üç spor markası” arasına sokmak, sektör ortalamasının üzerinde satış ve kâr büyümesi sağlamak ve “orta vadede sağlıklı kârlılık” elde etmek olarak açıklamıştı.
Ancak tablo Hoeld için oldukça zorlayıcı. Puma’nın hisseleri son 12 ayda yarı yarıya değer kaybederek piyasa değerinden 3 milyar Euro'dan fazla sildi. Bu durum, şirketin olası bir satın alma hedefi olabileceği yönünde spekülasyonları artırdı.
Rakipler ise bu dönemde öne çıkmaya devam etti. Nike kendi dönüşümünde ilerleme kaydederken, Adidas retro Samba modellerine gelen yoğun talep sayesinde güç kazandı. New Balance gibi hızlı büyüyen markalar da rekabeti sertleştirdi.
ZARAR ETTİLER
Üçüncü çeyrekte Puma’nın satışları sabit kur bazında yıllık yüzde 10,4 düşüşle 1,96 milyar Euro'ya geriledi. Gelirler tüm bölgelerde azalırken, özellikle Kuzey Amerika’da kayıplar dikkat çekti. Buna karşın doğrudan tüketiciye satışlar yüzde 4,5 arttı.
Şirket, çeyreği 62,3 milyon Euro net zarar ile kapattı. Geçen yılın aynı döneminde 127,8 milyon euro kâr açıklamıştı. Puma hisseleri, açıklamanın ardından Perşembe sabahı %1,3 değer kaybetti.