Seattle merkezli kahve zinciri Starbucks, iki şanslı kişiye bir yıl boyunca dünyayı gezerek kahvelerini yudumlamaları ve bu anları sosyal medyada paylaşmaları için ödeme yapmaya hazırlanıyor. Şirket, sosyal platformları için içerik üretecek iki "içerik üreticisi" aradığını duyurdu.
Business Insider'da yayımlanan habere göre, 28 Mayıs'ta yayınlanan iş ilanında Starbucks, "Bu destansı bir yıl boyunca Milano, Tokyo, Kolombiya, Dubai, Kosta Rika gibi yerleri ve daha fazlasını gezecek, her bir Starbucks deneyiminin ardındaki atmosferi, kültürü ve insanları yakalayacaksınız" ifadelerini kullandı.
MAAŞ, SEYAHAT VE DİĞER AVANTAJLAR
Bu pozisyonlar, bir yıl sürecek tam zamanlı ve uzaktan çalışma modeline sahip. İş ilanına göre, içerik üreticilerine 80 bin 100 ila 136 bin dolar arasında yıllık maaş ödenecek.
Starbucks, yaptığı açıklamada seçilen kişilerin tüm seyahat masraflarının karşılanacağını ve seyahat desteğinin Delta Air Lines ve Marriott Bonvoy tarafından sağlanacağını belirtti. Bu, kazananların konaklama ve ulaşım gibi masrafları düşünmesine gerek kalmayacağı anlamına geliyor.
BAŞVURU ŞARTLARI VE SÜREÇ
Bu "rüya iş" için başvuru şartları oldukça basit. Adayların en az 18 yaşında ve ABD'de ikamet ediyor olmaları gerekiyor. İlanda, pozisyon için herhangi bir önceki iş deneyimi veya üniversite diploması istenmediği özellikle vurgulanıyor.
Şirket, iki pozisyondan birinin mevcut bir Starbucks çalışanına ayrılacağını, diğerinin ise dışarıdan bir adaya verileceğini açıkladı.
Başvurmak isteyen adayların, 13 Haziran'a kadar #StarbucksGlobalCoffeeCreator etiketini kullanarak TikTok'a bir başvuru videosu yüklemeleri gerekiyor.
TIKTOK'TA BAŞVURU YARIŞI
Haberin yazıldığı an itibarıyla, TikTok'ta bu etiketle 300'den fazla başvuru videosu bulunuyor. Videoların çoğu benzer bir formatı takip ediyor: Adaylar kendilerini tanıtıyor ve bu rol için neden uygun olduklarını anlatıyorlar. Bu durum, pozisyon için şimdiden büyük bir rekabetin başladığını gösteriyor.
MARKALARIN YENİ GÖZDESİ: INFLUENCER PAZARLAMASI
Starbucks'ın bu hamlesi, markaların influencer'lara ve onların ürettiği içeriklere ne kadar büyük önem verdiğini bir kez daha kanıtlıyor. 2021'de oyuncak markası Nerf, platform için "etkileyici içerikler" oluşturmakla görevli bir "TikTok Şefi" işe almıştı.
Geçtiğimiz yıl sektör uzmanları, markaların içerik üreticileriyle tek seferlik anlaşmalar yerine daha uzun vadeli ortaklıklara yöneldiğini belirtmişti. Influencer pazarlama firması Grin'den Olivia McNaughten, "Markalar tek seferlik, kısa vadeli ortaklıklardan uzun vadeli, tekrar eden ortaklıklara geçiyor" diyerek bu trendi doğrulamıştı.