Air India'nın perşembe günü Hindistan'dan İngiltere giden AI171 sefer sayılı Boeing 787 Dremliner uçağının düşmesi sonucu uçaktaki 241 kişi ve yerleşim alanındaki en az 24 kişi hayatını kaybetti.

Son yılların en büyük sivil havacılık felaketlerinden biri olarak tarihe geçen kazaya neyin sebep olduğu henüz resmen belirlenemedi. Ancak uzmanlar medyaya yansıyan görüntülerden yola çıkarak kendi tahminlerinden bahsediyor.

BASİT AMA ÖLÜMCÜL HATA

Bunlardan biri de ticari pilot ve aynı zamanda YouTube içerik üreticisi olan Captain Steve. Kazayla ilgili yaptığı analizi paylaşan Steve, kazaya kokpitte yapılan basit ama ölümcül bir hatanın neden olmuş olabileceğini belirtiyor.

Steve'e göre kalkışın ardında iniş takımlarını kaldırmak yerine yanlışlıkla kanat yüzeyini havada tutmaya yardımcı olan flap kolu çekildiyse ölümcül bir hata yapılmış oldu. Zira flapların erken toplanması, uçağın yeterli kaldırma kuvveti oluşamadan hızla irtifa kaybetmesine ve düşmesine neden oluyor.

Uzmanı çakılan uçağı değerlendirdi: Ölümcül kokpit hatası mı? - Resim : 1
Yardımcı pilot Clive Kunder.

Uçağın kanatlarının normalde kalkış sırasında yukarı doğru esnemesi gerektiğini belirten Steve, kazaya karışan uçağın görüntülerinde bu esnemenin görülmediğini ifade etti. Steve flapların kazara kaldırıldığını düşünmesine neden olan teknik detayın bu olduğunu belirtiyor.

PİLOTLAR DENEYİMLİYDİ

Ancak Hintli yetkililere göre kaptan pilot Sumeet Sabharwal, 8200 saat uçuş deneyimi olan tecrübeli bir kaptandı. Yardımcısı ise eğitimini ABD'nin Florida eyaletindeki Paris Hava Uçuş Okulu'nda tamamlamış ve 1100 saat uçuş deneyimi olan Clive Kunder'dı.

Uzmanı çakılan uçağı değerlendirdi: Ölümcül kokpit hatası mı? - Resim : 2
Kaptan pilot Sumeet Sabharwal

Uçağın kara kutusu kazadan bir gün sonra çatıda bulundu. Kazaya neyin neden olduğunu ortaya çıkarmak açısından en kritik kanıt bu kara kutu olarak görülüyor. Hindistan Havacılık Kazaları İnceleme Bürosu, kara kutudaki verileri analiz etmeye başladıklarını duyurdu.