Vatikan, Katolik Kilisesi üyelerinin sayısının giderek azalmasına ve gençler arasındaki etkisizliğine çözüm bulmak amacıyla dikkat çekici bir adım attı: Sosyal medyada etkili ve dikkat çeken rahipler, inancı yaymak için dijital misyona başladı.

İtalya'nın kuzeyindeki Brescia kentinde görev yapan 58 yaşındaki Peder Giuseppe Fusari, Instagram'da 60 bin takipçiye sahip. “Vücut geliştirmeci rahip” olarak tanınan Fusari, kaslı yapısı ve sade dini paylaşımlarıyla ilgi topluyor.

Aynı şekilde, TikTok ve Instagram’da 460 binin üzerinde takipçiye sahip olan Peder Ambrogio Mazzai, gitar çalarken veya dağ bisikletine binerken paylaştığı videolarla dikkat çekiyor. Mazzai, sosyal medya yolculuğunun 2021’de bir cemaat üyesinin önerisiyle başladığını ve bu kadar büyük bir etki beklemediğini söylüyor.

Mazzai’nin takipçileri arasında İtalya Başbakan Yardımcısı Matteo Salvini de bulunuyor.

Brindisi’deki San Francesco Kilisesi’nde görev yapan Peder Cosimo Schena, Facebook ve TikTok kullanmaya başladıktan sonra kilisesine gelen kişi sayısının iki katına çıktığını söylüyor.

VATİKAN'DAN DİJİTAL ATILIM

Vatikan, bu dijital dönüşümü sistematik hale getirmek için 28-29 Temmuz’da Roma’da yüzlerce dijital misyoner ve influencer’ı ağırlayacak. TikTok, Instagram, Facebook ve bloglar aracılığıyla inanç anlatımında sosyal medyanın rolünü tartışacak.

Dijital açılımın temelleri, yakın zamanda vefat eden Papa Francis döneminde atılmıştı. Sadece 2020 yılında Papa’nın sosyal medya içerikleri 27 milyar görüntülenme almıştı.

Halefi Papa 14. Leo da sosyal medyayı aktif kullanan bir isim. @Pontifex isimli hesabın X'te 52 milyonun üzerinde takipçisi bulunurken, Instagram’da 14 milyon takipçisi var.