Alman otomotiv devi Volkswagen, dünyanın en büyük otomobil pazarında kaybettiği payı geri almak için yeniden atağa kalkıyor. Alman üretici, Çin pazarında kaybettiği payı geri almak için milyarlarca Euro yatırım yapıyor.

Şirket Çin’de tamamen yerel üretimle geliştirdiği elektrikli araçları dünyanın başka bölgelerine kıyasla yarı maliyetle üretebileceğini açıkladı.

Öte yandan Volkswagen, Çin’deki yatırımları sayesinde ilk kez Almanya dışında yeni araç geliştirme ve test etme kapasitesine ulaştı. Önümüzdeki beş yıl içinde Çin’de 30’a yakın elektrikli model piyasaya sürmeyi planlayan şirket, yerelleştirilmiş Ar-Ge ile maliyetleri aşağı çekti. Batarya tedarikindeki verimlilik, daha kısa geliştirme süreleri ve düşük işçilik maliyetleri bu düşüşte belirleyici oldu.

HEDEFI'DE TEKNOLOJİ ÜSSÜ

Şirket, Çin’in doğusundaki Hefei’de kurduğu inovasyon merkezine milyarlarca euro aktardı. Merkezde yazılım, donanım, batarya ve elektrikli güç aktarma sistemleri için 100’den fazla ileri teknoloji laboratuvarı bulunuyor. Volkswagen Çin Teknoloji Başkanı Thomas Ulbrich, yeni tesisin karar süreçlerini hızlandırdığını ve yenilikleri daha kısa sürede olgunlaştırdığını söyledi.

Yeni modellerin geliştirme süresi geleneksel 50 aylık döngüye kıyasla %30 kısaldı. Başlangıçta “Çin için Çin’de” stratejisiyle yola çıkan Volkswagen, artık Çin’de üretilen araçların ihracatını artırmayı ve burada geliştirilen teknolojileri küresel operasyonlarına taşımayı hedefliyor.

PAZAR PAYI BASKISI

Volkswagen uzun yıllar Çin’in en büyük üreticisiydi ancak yerli elektrikli araç markalarının yükselişiyle pazar payı geriledi. İçten yanmalı motorlu araçlarda hâlâ yüzde 20 civarında paya sahip olan şirket, elektrikli ve hibrit segmentte ilk 10’a giremiyor. Bu nedenle Çin’deki yatırımlarını artırırken, Almanya’daki fabrikalarında ise maliyet baskısıyla 2030’a kadar 35 bin kişilik istihdam azaltımı planlıyor.