Yapay zeka devleri Anthropic, OpenAI ve Cohere, yapay zekâ modellerini şirketlere uyarlamak için yeni bir rolü öne çıkarıyor.
Bu pozisyon, yerinde çözüm mühendisi veya bir diğer değişle müşteri sahasında görev yapan mühendisler anlamına gelen "forward-deployed engineer (FDE)".
OpenAI, 2025 yılına kadar Avrupa ve Orta Doğu’da görev yapan ekibini 50 mühendise çıkarmayı hedefliyor. Anthropic ise yerinde çözüm mühendisleri ve ürün mühendislerini kapsayan uygulamalı yapay zekâ ekibini bu yıl beş kat büyütmeyi planladığını açıkladı.
İş ilanı platformu Indeed’in verilerine göre, müşteriyle doğrudan temas eden bu tür yapay zekâ pozisyonlarına yönelik ilanlar 2025’te adeta patlama yaptı. Ocak-Eylül döneminde FDE ilanları yüzde 800’den fazla arttı.
ŞİRKETLERİN YAPAY ZEKA TALEBİ PATLADI
Üretimden sağlığa kadar birçok sektörde şirketler yapay zekâ araçlarını kullanmak istiyor. Ancak çoğu, teknolojiyi nasıl uygulayacağını ve yatırımın geri dönüşünü nasıl alacağını bilmiyor.
Anthropic’in uygulamalı yapay zekâ başkanı Cat de Jong, “Bir Fortune 500 bankasının ihtiyaçları, yapay zekâ odaklı bir girişiminkinden tamamen farklı” diyerek bu farklılaşmaya dikkat çekti.
Cohere’nin kurucu ortağı ve CEO’su Aidan Gomez, mühendisleri sürecin en başında müşterinin yanına yerleştirmenin uzun vadeli ilişkiler kurmaya yardımcı olduğunu belirtiyor.
OPENAI-JOHN DEERE İŞ BİRLİĞİ
OpenAI, bu yaklaşımı tarım makineleri üreticisi John Deere için uyguladı. Yapay zekâ destekli özelleştirilmiş çözümler sayesinde çiftçiler, kimyasal ilaçlamayı yüzde 60-70 oranında azaltmayı başardı.
OpenAI’nin Avrupa ve Orta Doğu FDE ekibi lideri Arnaud Fournier, “Farklı sektörlerde müşterilerin gerçekten neye ihtiyaç duyduğunu öğreniyoruz. Birlikte deneyip yenilik yapıyoruz. Bu içgörüler, OpenAI’nin araştırma ve ürünlerini gerçek dünyada işe yarayan çözümlerle geliştirmesine katkı sağlıyor” dedi.