JetBlue'ya ait bir A320'nin geçen hafta, güneş patlaması etkisiyle irtifa kaybetmesinin ardından Asya'dan ABD'ye birçok havayolu şirketi, Airbus'ın acil yazılım güncellemesini uyguladıklarını açıklayarak uçakların kullanımını askıya aldı.

Bazı şirketlerde süreç uzadı. Kolombiya merkezli Avianca, 8 Aralık'a kadar yeni rezervasyonları durduracağını bildirdi.

Ancak İngiliz haber ajansı Reuters'ın haberine göre tespit edilen yazılım sorunu beklenenden hızlı şekilde giderildi ve uçuşlar bugün itibariyle kademeli olarak normale dönmeye başladı.

UYARI VERMİŞTİ

Havacılık düzenleme kurumu yetkilileriyle yapılan görüşmelerin ardından şirket, cuma günü yüzlerce hava yolu şirketine sekiz sayfalık bir uyarı göndererek yazılım düzeltmesi yapılmadan uçuşlara izin verilmemesini istedi.

Airbus'ın A320 serisinde tespit edilen yazılım sorunundan dolayı yapılan uyarı, şirket tarihindeki en geniş kapsamlı acil geri çağırma oldu ve özellikle ABD'de Şükran Günü ile başlayan tatil döneminde seyahatlerin aksayabileceğine dair endişe yarattı.

JetBlue, yazılım sorunundan etkilenen 150 uçağın 137'sinde çalışmaları tamamladığını ve yaklaşık 20 uçuşu iptal edeceğini açıkladı.

AIRBUS TARİHİNDE İLK

Uzmanlar, hafta sonu yaşanan gelişmelerin Boeing 737 MAX krizinden sonra havacılık sektöründe değişen kriz yönetimi anlayışını ortaya koyduğunu belirtti. O dönemde Boeing, yazılım hatasından kaynaklanan ve can kayıplarına yol açan kazalar sebebiyle sert eleştirilmişti.

Airbus ise ilk kez bu ölçekte bir krizle karşı karşıya kaldı. Genel Müdür Guillaume Faury, kamuya hitaben yaptığı konuşmada özür diledi.