Üst düzey yöneticilerin yüzde 87’si işlerinde yapay zeka kullanırken, bu oran orta düzey yöneticilerde yüzde 57’ye, çalışanlarda ise yüzde 27’ye düşüyor.
İK yazılım şirketi Dayforce tarafından yaptırılan araştırma, ABD, Birleşik Krallık, Avustralya, Kanada, Almanya ve Yeni Zelanda’dan 18 yaş ve üzeri yaklaşık 7 bin profesyonelin katılımıyla 22 Temmuz–6 Ağustos tarihleri arasında çevrim içi olarak gerçekleştirildi.
Sonuçlara göre, yöneticiler iş yerinde yapay zekayı çalışanlardan yaklaşık iki kat daha fazla kullanıyor. Ayrıca yöneticiler, yapay zekayı işte kullanma konusunda internet çağıyla büyüyen Z kuşağına kıyasla yüzde 45 daha istekli.
İŞ YERLERİNDE YZ GERİLİMİ ARTIYOR
Araştırma, yapay zeka kullanımındaki bu farkın bazı şirketlerde gerilime yol açtığını gösteriyor. Örneğin video oyun üreticisi Electronic Arts’ta şirket yönetimi, çalışanlarını yapay zekayı hemen her süreçte kullanmaya teşvik ediyor. Ancak bazı çalışanlar, yapay zekanın hatalı kodlar ve “halüsinasyon” olarak adlandırılan yanlış çıktılar ürettiğini belirtiyor. Ayrıca yaratıcı ekiplerin kendi çalışmalarını yapay zeka modellerine öğretmek zorunda kalmasından ve bunun ileride istihdamı azaltmasından endişe duyduklarını ifade ediyor.
Araştırmaya göre, iş dışında da yöneticiler yapay zekayı en yoğun kullanan grup. Katılımcıların yüzde 85’i kişisel yaşamlarında yapay zekadan faydalandığını söylerken, bu oran yöneticilerde yüzde 67, çalışanlarda ise yüzde 49.
Bu bulgular, şirketlerin tepe yöneticilerinin hem işte hem günlük yaşamda yapay zeka ile en fazla deneyim kazanan grup olduğunu ortaya koyuyor.
Dayforce raporuna göre, liderler yapay zekayı geçmişteki hiçbir teknolojik dönüşümde olmadığı kadar hızlı benimsiyor. Ancak geri kalan iş gücü bu dönüşüme ayak uydurmakta zorlanıyor.
Raporda, yöneticilerin yapay zeka yatırımlarından verim alabilmesi için çalışanları sürece dahil etmeleri, eğitim fırsatları sunmaları ve yapay zekanın stratejik kullanım alanlarına odaklanmaları gerektiği vurgulandı.