YouTube'da ürettiği "70 gün süpermarkette tek başına yaşayana 500 bin dolar veriyorum" gibi içeriklerle dünyada popüler hale gelen MrBeast'in kurduğu Beast Industries şirketi, Feastables adlı çikolata işletmesinin büyük hissedarı.
ABD merkezli finans dergisi Fortune'un haberine göre Feastables geçen yıl 250 milyon dolarlık satış yaptı ve 20 milyon dolardan fazla gelir elde etti.
Aynı dönemde MrBeast'in YouTube kanalı ve Amazon Prime'da yayınlanan reality programını kapsayan medya işi de benzer gelirler elde etti ancak neredeyse 80 milyon dolar kaybetti.
ŞİRKETİ BÜYÜTMEK İSTİYOR
Gerçek adı Jimmy Donaldson olan MrBeast, son yıllarda gelirlerini medya dışındaki alanlara da taşıyor. Beast Industries, Feastables'a ek olarak atıştırmalık markası Lunchly'nin hissedarı ve içerik üreticilerine dijital araçlar satan yazılım firması Viewstats'ın sahibi.
Beast Industries bu işletmeleri fonlamak için dört yılda 450 milyon dolar sermaye topladı. Şirketin geçen yılın ilk üç çeyreğindeki performansına ışık tutan belgelere göre Beast Industries sermayesini birkaç yüz milyon dolar daha artırmak istiyor.
Hedefleri mevcut işletmeleri genişletmek ve video oyunu, içecek ve sağlık alanlarına girmek.
SON ÜÇ YILDIR ZARARDA
Birleşik Arap Emirlikleri'yle bağlantılı Alpha Wave adlı yatırım firması 2023'te Beast Industries'e 300 milyon dolarlık yatırım yaptı. Bu yatırımın ardından şirketin değeri beş milyar dolara yükseldi.
Ancak şirket son üç yıldır zarar ediyor, 2024'te yaklaşık 60 milyon dolar kaybetti. MrBeast bir podcast yayınında şirket büyütmenin zorluklarını anlattı.
POPÜLER OLMASI AVANTAJ
Yine de Beast Industries'in alışılmadık bir avantajı var: Yatırımcılar MrBeast'i Cristiano Ronaldo'dan sonra sosyal medyada dünyanın en çok takip edilen ikinci kişisi olarak görüyor.
Donaldson YouTube'da video paylaşmaya 11 yaşında paylaştı. Call of Duty ve Minecraft gibi oyunlar oynarken kendini çeken MrBeast, yıllar boyunca platformda hangi videoların daha çok izlendiğini takip ederek kendine bir yol haritası çizdi. Üniversiteyi bırakarak YouTube'u kendine tam zamanlı iş belledi.
MrBeast YouTube işi için memleketi Kuzey Carolina'da yüzlerce kişiyi istihdam etti. Sıradışı videolar için ekibinin sürekli seyahat etmesi ve set kurması gerekiyor. MrBeast'in ana kanalındaki ortalama bir videonun maliyeti üç ila dört milyon dolar tutuyor.
AMAZON PROGRAMINDA ÇOK PARA KAYBETTİ
Donaldson'ın sadece YouTube'dan elde ettiği gelirle bu maliyetleri karşılaması mümkün olmadığı için büyük yayın servislerine reality şovu fikrini sundu. Amazon, MrBeast'e Beast Games adlı programın ilk sezonu için yaklaşık 100 milyon dolar vermeyi kabul etti. Bu anlaşma, reality programı tarihindeki en pahalı anlaşmalardan biri oldu.
Ancak yapım sürecinde Beast Industries program yüzünden on milyonlarca dolar kaybetti. Yine de Netflix'in en popüler dizisi Squid Game'in ikinci sezonuyla aynı zamanda yayına giren Beast Games, Amazon'un en başarılı reality programı oldu ve şirket programın ikinci sezonunu çekmeye yeşil ışık yaktı.
HEDEF GELECEK YIL 300 MİLYON DOLAR KÂR ETMEK
2023'te Beast Industries'in başına Jeffrey Hosenbold geçti. Housenbold mali disiplini sağlamak ve şirketi kurumsal hale getirmek için yönetici tarafını güçlendirdi. Şirketin finansal hedefleri arasında 2026'da 300 milyon dolar kâr etmek var. Şirket şimdi üretim maliyetlerini düşürerek medya bölümünü daha kârlı hale getirmek istiyor.
MrBeast TikTok'u satın almak istiyorBilim - Teknoloji