İspanya merkezli hızlı moda markası Zara'nın sosyal medyadan paylaştığı moda çekimleri büyük bir tartışmayı da beraberinde getirdi.
Zara'nın reklam kampanyasında kullandığı mankenlerin "aşırı zayıf" olması İngiliz Reklamcılık Standartları Kurumu'nu harekete geçirdi.
Yetkililer Zara'nın reklamını yasaklama kararı aldı. Alınan karara göre, fotoğrafların yönü ve photoshop işlemleri ile birlikte gölgeler ve sıkı bir topuz gibi detayların bir mankenin yüzünün "aşırı kemikli" görünmesine neden olduğunu belirtirken bir diğer reklam görüntüsünde ise modelin duruşu ve derin dekoltesi, köprücük kemiklerini öne çıkardığı gerekçesiyle yasaklandı.

İngiliz yetkililer ikinci fotoğrafta markanın "aşırı zayıflığı" övdüğünü öne sürdü.
İngiliz makamlar bu fotoğrafları "sorumsuzca" olarak nitelendirdi ve mevcut halleriyle bir daha gösterilmemesi gerektiğine karar verdi. Ayrıca Zara'dan gelecekteki tüm reklamlarının “sorumlu bir şekilde oluşturulmasını” sağlamasını istedi.
Zara konuyla ilgili bir açıklama yaparken, fotoğraf çekiminin olduğu dönemde her iki mankenin de sağlık durumunun iyi olduğu ve her iki mankenin de sağlık raporunun bulunduğunu duyurdu. Şirket fotoğrafları ise yayından kaldırdı.
Fotoğrafların şirketin akıllı telefon uygulamasında ve internet sitesinde kullanıldığı belirtildi.
Zara, fotoğraflarla ilgili şikayetin kendilerine ulaşmadığını duyururken, rahatsızlık yaratan fotoğrafların kaldırıldığının da altını çizdi.