Zeki Demirkubuz'dan yalnızlık kareleri
Usta yönetmen Zeki Demirkubuz’un “Hayatta ve Fotoğrafta En İyi Pozu Yalnızlar Verir” isimli fotoğraf sergisi, CerModern’de ziyarete açıldı. Yalnızlık temasını merkeze alan fotoğraflarla ilgili konuşan serginin küratörü Ebru Yılmaz, “Katalogdaki fotoğraflara bakarken yalnızlığın ne kadar farklı biçimlerde karşımıza çıktığını gördük. Sadece insanlar değil, doğa, hayvanlar, hatta cansız figürler bile bu tema içinde yer alabiliyor” diyor.
HAŞİM KILIÇ / NEFES
“Kader”, “Masumiyet”, “Yeraltı”, “Hayat” gibi Türk sinemasının önemli filmlerinin yönetmeni Zeki Demirkubuz’un 2012 yılından buyana çektiği fotoğraflar arasından seçilen 30 eser, “Hayatta ve Fotoğrafta En İyi Pozu Yalnızlar Verir” isimli sergiyle CerModern’de ziyarete açıldı.
Serginin açılışına Zeki Demirkubuz’un yanı sıra çok sayıda davetli katıldı.
Demirkubuz, sabitlenmiş karelerle farklı coğrafyalara yayılmış anları kullanarak yalnızlık bağlamında düşünsel bir alan açıyor.
Sergide yer alan seçki, dramatik yapı ve görsel yönlendirmelerden uzak durarak, yalın ve müdahalesiz bir bakışın izini sürüyor.
Küratör Ebru Yılmaz, sergilenen fotoğrafları 50 bin fotoğraf arasından seçtikleri bilgisini verdi.
“Yalnızlık” kavramına uygun bir bütünlük oluşturmaya çalıştıklarını belirten Yılmaz, sergiyle ilgili şunları söyledi:
- Aslında yalnızlığı nasıl anladığımızı, nasıl tanımladığımızı çerçeveleyen bir anlatı kurmak istedik. Hayatta da fotoğrafta da en iyi pozu aslında yalnızlar verir. Çünkü bu, bir duruş meselesidir.
- Zeki Bey’in fotoğrafa, sanata, hikâyelere ve durumlara yaklaşımı da duruşla ilgilidir. Yalnızlık, o duruşu net biçimde algılayabileceğiniz bir çerçeve sunar. O çerçeve içinde kendinizi yeniden şekillendirirsiniz.
- Katalogdaki fotoğraflara bakarken yalnızlığın ne kadar farklı biçimlerde karşımıza çıktığını gördük. Sadece insanlar değil, doğa, hayvanlar, hatta cansız figürler bile bu tema içinde yer alabiliyor. Bu yüzden yalnızlık, bizim için bir çatı kavramına dönüştü.