Porsche, yönetim yapısında önemli bir değişikliğe giderek Michael Leiters’ı yeni CEO’su olarak atadı. Şirketin mevcut CEO’su Oliver Blume, aynı zamanda ana şirket Volkswagen’in de üst yöneticisi olarak görev yapıyordu. Blume’un çift rolü uzun süredir yatırımcılar arasında eleştirilere neden oluyordu.
Blume, yaptığı açıklamada, “Spor otomobil alanında deneyimli bir profesyonel olan Michael Leiters’ın bu görevi üstlenmesinden memnuniyet duyuyorum” dedi. Volkswagen ise Blume’a güven tazelediğini belirterek, CEO sözleşmesini 2030 yılı sonuna kadar uzattığını açıkladı.
YENİ DÖNEM OCAKTA BAŞLIYOR
Porsche Denetim Kurulu, Leiters’ın 1 Ocak itibarıyla göreve başlamasını onayladı. Şirketin bu adımı, küresel tarifeler, Çin pazarındaki düşen talep ve elektrikli araçlardan içten yanmalı modellere dönüş stratejisinin yarattığı mali baskılarla mücadele amacı taşıyor.
Sadece üç yıl önce Avrupa’nın en değerli otomobil üreticisi konumunda olan Porsche, 83 milyar avroluk piyasa değerine ulaşmıştı. Ancak son dönemde kâr marjı daralan şirketin hisse değeri yarıdan fazla düşerken, geçtiğimiz ay DAX endeksinden çıkarılmıştı.
Yatırımcı DWS’in Yönetişim Başkanı Hendrik Schmidt, Blume’un çift görevine son verilmesini memnuniyetle karşıladıklarını belirterek, “Bu adım, yatırımcıların sesinin artık duyulduğunu gösteriyor. Ancak yeni liderlik altında da mevcut zorlukların çözülmesi gerekiyor” dedi.
ÇİN PAZARINDAKİ ZORLUKLAR
Porsche’nin Çin satışları son üç yılda yaklaşık üçte bir oranında düşüş gösterdi. 2021’de 95.671 araçla rekor kıran satışlar, 2025’e girerken yüzde 26 azaldı. Şirketin toplam satışlarının sadece yüzde 15’i artık Çin’den geliyor. Çinli tüketicilerin Porsche’nin elektrikli modelleri yerine yerli markaların sportif alternatiflerine yönelmesi dikkat çekiyor.
Volkswagen de benzer şekilde Çin pazarında büyük kayıplar yaşıyor. Şirketin satışları 2020’de 3,7 milyon iken 2024’te 2,8 milyona geriledi. Volkswagen, yıllarca Çin’in en çok satan otomobil markası konumundayken 2024’te yerini BYD’ye kaptırdı; 2025’te ise Geely’nin üçüncü sıraya düşürmesi bekleniyor.
MICHAEL LEITERS’IN OTOMOTİV GEÇMİŞİ

Michael Leiters, Nisan ayında McLaren ile elektrikli araç girişimi Forseven’in birleşmesinin ardından görevinden ayrılmıştı. 2014–2019 yılları arasında Ferrari’de teknoloji direktörlüğü yapan Leiters, daha önce Porsche’de 13 yıl boyunca SUV departmanında çalışmış ve markanın başarılı Cayenne modelinin geliştirilmesinde önemli rol oynamıştı.
Metzler analisti Pal Skirta, “Leiters’ın geçmişi, Porsche’nin spor otomobil ve SUV kimliğiyle oldukça uyumlu görünüyor” değerlendirmesinde bulundu.
Porsche ve Volkswagen hisseleri, Leiters’ın atanmasının ardından sırasıyla yüzde 1,6 ve yüzde 1,7 oranında değer kazandı.