G. Kore kozmetik endüstrisi Tiktok etkisiyle zirveye yükseldi
Kore güzellik endüstrisi, TikTok etkisiyle endüstrisi ABD’de 2 milyar dolara koşuyor
Bir zamanlar sadece güzellik meraklılarının ilgisini çeken Kore
kozmetiği (K-Beauty), TikTok’un viral gücü, genç ve çeşitlenen
müşteri profili ile Ulta, Sephora, Walmart ve Costco gibi dev
perakendecilerin agresif genişleme stratejileri sayesinde Amerikan
ana akımına tamamen girmiş durumda.
Pazar araştırma şirketi NielsenIQ’ya göre, ABD’de K-Beauty ürün
satışları 2025’te 2 milyar doları aşacak. Bu rakam, geçen yıla göre
yüzde 37’den fazla artış anlamına geliyor ve tek haneli büyüme
kaydeden genel güzellik pazarını açık ara geride bırakıyor.
Markalar ve perakendeciler, tedarik zincirlerini zorlaştıran
ticaret gerilimlerine rağmen ivmenin güçlü olduğunu belirtiyor.
Neogen’in Başkan Yardımcısı Janet Kim, “Yavaşlama planımız yok,
pazara daha fazla nüfuz etme fırsatı görüyoruz” dedi.
İHRACAT REKORU
Güney Kore
hükümeti verilerine göre, 2025’in ilk yarısında ülke 5,5 milyar
dolarlık kozmetik ihracatıyla rekor kırdı. Yıllık bazda yüzde 15’e
yakın artış kaydeden Güney Kore, ABD’ye kozmetik ihracatında
Fransa’yı geride bırakarak lider konuma yükseldi.
NielsenIQ’ya göre ABD’de K-Beauty’nin en büyük gelir kaynağı yüz
bakım ürünleri. En hızlı büyüyen segment ise saç bakım ürünleri.
Ayrıca renkli serumlar ve cilt bakım içerikli cushion kompaktlar
gibi hibrit ürünler de yükselişini sürdürüyor.
NielsenIQ’nun güzellik ve kişisel bakım başkan yardımcısı
Therese-Ann D’Ambrosia, “K-Beauty’nin büyümesi olağanüstü. Genel
pazar tek haneli büyürken, Kore kozmetiği bambaşka bir viteste
ilerliyor,” değerlendirmesinde bulundu.