Türkiye’de zam yapan Starbucks Çin’de indirime gitti
Türkiye'de son yıllarda üst üste zamlarla gündeme gelen kahve zinciri Starbucks, Çin'de yoğun rekabet nedeniyle indirim kararı aldı.
ABD merkezli kahve zinciri Starbucks, Çin'de fiyatları düşürme kararı aldı.
İngiliz Financial Times gazetesinin haberine göre, şirket bugün yaptığı duyuruda, Çin'deki ürünlerinde ortalama 5 yuanlık (27,5 TL) indirim yapacağını belirtti.
Çin'de son dönemde birçok sektörde zayıf talep ve arz fazlası nedeniyle yoğun rekabet ve indirim yarışı yaşanıyor. Özellikle otomotiv, gıda ve içecek sektörlerinde de indirimler dikkat çekiyor.
Çin'de deflasyon baskısı sürerken, mayısta tüketici fiyatları endeksinin (TÜFE) yüzde 0,1 oranında düştüğü açıklandı.
Çin, 7 bin 685 mağazayla ABD'nin ardından en fazla Starbucks mağazasına sahip ülke konumunda ancak ülkede son dönemde kahve sektöründe rekabet artıyor.
Çin'in en büyük kentlerinden Şanghay'da küçük boy bir Americano Starbucks'ta 27 yuan (148 TL) iken, bu rakam yerel rakiplerinden Manner'da 82 TL seviyesinde bulunuyor. Diğer yerel rakibi Luckin'de ise orta boy americano 77 TL fiyatla satılıyor.