Çinli otomobil üreticileri, Avrupa pazarında ekim ayında eylül ayındaki rekor seviyenin gerisine düştü.
Dataforce verilerine göre hibrit segmentinde BYD ve SAIC’in MG markası gibi üreticilerin toplam pazar payı, eylüldeki zirvenin ardından yaklaşık 3 puan gerileyerek yüzde 12,6’ya indi. Elektrikli araç (EV) kayıtları da Avrupa Birliği, EFTA ülkeleri ve İngiltere genelinde yüzde 12,6’dan yüzde 11,8’e düştü.
Düşüşe rağmen Çinli üreticiler, EV, hibrit ve toplam pazar payı açısından tarihlerinin ikinci en iyi ayını yaşamış oldu.
CHERY VE LEAPMOTOR YILDA PATLAMA YAŞIYOR
Chery ve Zhejiang Leapmotor, bu yıl Avrupa’da dikkat çekici bir büyüme kaydetti. Chery, Omoda ve Jaecoo markalarıyla özellikle fiyat duyarlılığı yüksek İspanya ve İtalya gibi pazarlara odaklanarak genişliyor.
Leapmotor ise Stellantis ile yürüttüğü ortaklık kapsamında, T03 isimli uygun fiyatlı elektrikli modeliyle Stellantis’in ürün gamını destekliyor. Marka, Almanya gibi önemli pazarlarda BYD ile rekabet ederek Çinli EV üreticileri arasında öne çıkıyor.
EYLÜL AYINDA TARİHİ BAŞARI
Eylül, Çinli markalar için Avrupa’da tarihi bir dönüm noktası oldu. Çinli üreticiler, ilk kez Güney Koreli markaları geride bırakarak pazar payında üstünlük sağladı. Pek çok Çinli marka, sadece tam elektrikli satmak yerine hibrit segmentine de yönelerek büyüyen talebi yakaladı.
Özellikle BYD, İngiltere’ye odaklanan satış ağı stratejisiyle dikkat çekti. Ülkenin yılda iki kez gerçekleşen plaka değişim dönemine denk gelen eylül ayında satışlar hızla artarak markaya güçlü bir ivme kazandırdı.