Hindistan'ın Ahmedabad kentinden Londra'ya doğru yola çıktıktan kısa süre sonra doktorların kaldığı bir pansiyonun üzerine düşen AI171 sefer sayılı uçağın neden kaza yaptığı hâlâ bilinmiyor.
Yetkililer tam teşekküllü bir soruşturma başlattı, uzmanlar ise uçağın düşüşünde bir dizi faktörün etkili olmuş olabileceğini ifade ediyor.
Dreamliner olarak da bilinen Boeing 787 uçağı, kalkıştan kısa süre sonra hava trafiği kontrol merkezine yardım sinyali gönderdi. Araç 625 fit yükseğe ulaştığındaysa irtibat kesildi.
MEĞER BİR ÖNCEKİ UÇUŞTA HİÇBİR ŞEY ÇALIŞMIYORMUŞ!
Söz konusu uçağın bir önceki uçuşunda yolcu olduğunu söyleyen Akash Vatsa adındaki internet kullanıcısı, sosyal medya platformu X'ten bir video paylaşarak uçaktaki olağandışı şeyleri gösterdi.
Uçağın kayıt kodunun düşen uçağınkiyle aynı olduğu görülen görüntülerde Akash'ın "Klima çalışmıyor. Her zamanki gibi ne televizyon ekranı ne de kabin görevlisi çağırma düğmesi çalışıyor. Hiçbir şey çalışmıyor. Işık bile çalışmıyor" dediği duyuluyor.
Akash söz konusu videoyu Air India'ya şikayette bulunmak için çektiğini söyledi. Hint haber kuruluşu NDTV'ye konuşan Akash, uçuş sayısı değiştiği için Londra'yla bağlantılı uçuşu olan yolcuların inmesi, kalkış kapısına gelip tekrar uçağa binmesi gerekti" diye anlattı.
UÇAĞIN DURMASINA NE SEBEP OLDU?
Havacılık uzmanları hemen bir sonuca varmamak gerektiğini belirterek önce kara kutunun ve uçuş veri kayıtlarının kapsamlı bir şekilde incelenmesiyle gerçeğe ulaşılabileceğini söyledi.
Bununla birlikte New South Wales Üniversitesi'nde havacılık tasarımı alanında öğretim görevlisi olan Dr. Sonya Brown, görüntülerin uçağın durduğunu gösterdiğini söyledi. İtme gücünde büyük bir sorun varmış gibi göründüğünü söyleyen Brown sözlerini şöyle sürdürdü:
"İtiş gücü uçağı daha hızlı uçurur, uçağın kaldırma kuvveti hızın karesiyle orantılıdır. Bu nedenle itiş gücünüz yoksa ve hız kaybederseniz, ki radar verileri ilk yükselişten sonra hız kaybedildiğini gösteriyor, uçağın durması mümkündür."
İtiş gücünün düşüşüne neyin sebep olduğu ise henüz bilinmiyor.
PİLOT HATASI MI?
Bazıları kanatçıkların kalkış sırasında açılmadığını gösteren video görüntülerine dayanarak bunun bir pilot hatası olabileceğini belirtti. Kanatlardaki bu paneller kalkışa ve inişe yardımcı oluyor.
Ancak Brown, kanatçıklar açılmasa bile itiş gücünü artırarak uçağın durmasının önüne geçilebileceğini ifade ediyor. Uzman, kazaya sebep olan şeylerden birinin insan hatasının sebep olduğu itiş ayarlarındaki yanlışlık olduğunu ifade etti.
Uçak modern olsa bile 11 yıllık olduğuna da dikkat çeken Brown, bakımının yetersiz kalıp kalmadığının soruşturulması gerektiğini belirtti.
Eski bir pilot olan Neil Hansford ise pilot hatasının bir ihtimal olduğunu belirtmekle birlikte hem mürettebatın hem de havayolunun saygının olduğunu belirtti. Hansford kaptan pilotun ve yardımcısının oldukça deneyimli olduğunu ifade etti.
KUŞ SÜRÜSÜ ÖNCELİKLER ARASINDA DEĞİL
Güney Kore'de bu yılın başlarında meydana gelen kazada kuş sürülerinin kazada etkili olduğu öğrenilmişti. Bu kazada da kuş sürüleri bir ihtimal olarak görülse de yetkililer yakın zamanda yaptıkları açıklamada ilk incelemelerde bunun öncelikli bir olasılık olarak değerlendirilmediğini söyledi.